De ce este importantă concurența pentru consumatori?


Concurența reprezintă stimulentul care încurajează și determină companiile să furnizeze consumatorilor produse și servicii de cea mai bună calitate și la cel mai mic pret.

Consumatorii au libertatea de a alege, de a lua deciziii fiind bine informați, studiind toate ofertele existente pe piață.

Concurența este modalitatea unui vânzător de a se diferenția în piață, de a crește eficiența și de a satisface nevoile consumatorilor prin prețuri mici, calitate superioară a produselor, ofertă variată, inovare și seriozitate.


Prețuri mici

Unul dintre cele mai importante criterii în alegerea unei companii în detrimentul alteia a fost considerat întodeauna prețul, însă nu este suficient ca o companie să se diferențieze de concurență.

Intr-adevăr, puterea consumatorului de cumpărare crește atunci când prețurile scad, însă companiile trebuie să țină cont de comportamentul consumatorilor, oferindu-le și alte beneficii.

Calitate superioară

Calitatea unui produs este subiectivă, cu semnificații particulare pentru orice consumator. Cu toate acestea, atunci când există o mare parte dintre consumatori care folosesc și apreciază un produs/serviciu pentru anumite caracteristici, înseamnă că misiunea vânzătorului a fost îndeplinită.

Ofertă variată

Consumatorul este principalul beneficiar, iar companiile trebuie să depună eforturi pentru a-i oferi game variate de produse/servicii, astfel încât acesta să ia decizii bine informat și să aleagă produsul cu cel mai bun raport calitate-preț.

Inovare

Concurența exercită o presiune constantă asupra companiilor, acestea fiind nevoite să se adapteze nevoilor cosumatorilor prin noi servicii, tehnologii, design etc.

Politica în domeniul concurenței

În România există o autoritate competentă, autonomă care previne și corectează compartamente anticoncurențiale, aplicînd Legea concurenței (nr. 21/1996).

Din dorința de a obține un profit foarte mare, luptându-se cu o concurență acerbă, unele companii sunt tentate să abuzeze de puterea lor de pe piață, apelând la mijloace mai puțin legale, periclitând cu bună stiință activitatea concurenților.

Pentru a fi evitate astfel de cazuri, intervin autoritățile, cu scopul de a menține pe piată un mediu concurențial sănătos și corect.


Branduri concurente

COCCA-COLA vs. PEPSI

NIKE vs. ADIDAS

McDONALDS vs. BURGER KING

MASTERCARD vs. VISA

BMW vs. MERCEDES-BENZ

AIRBUS vs. BOEING

APPLE vs. SAMSUNG

FEDEX vs. DHL

NIKON vs. CANON

XBOX vs PLAYSTATION